Роль чинників, що впливають на купівельну поведінку

Основна роль споживачів зводиться до купівлі товарів і послуг. У середовищі маркетологів виділяються декілька видів купівельної поведінки, а також піддаються аналізу чинники, від яких воно залежить. Спочатку важливі ті причини, по яких здійснюється той або інший вибір. Кожна людина, придбаваючи що-небудь, нашвидку або грунтовно аналізує пропонований асортимент і вибирає щось одне. Маркетологам важливо все, що важливо для нього: як він збирає дані про ціни, про склад, про об’єм продукту і інші параметри.

Для покупця важливі зовнішні джерела інформації, наприклад, реклама, відомості від консультантів в магазині, думки друзів і родичів, дані на сайтах в інтернеті, огляди авторитетних критиків и.т.д. При мінімальній різниці в ціні покупець орієнтується саме на ці дані. Допоможе збільшити продажу спеціальний чат на сайті який підкаже покупцям, що заплуталися, певні нюанси. Маркетингові дослідження доводять, що ціна не є головним чинником. Якщо є істотні мотиви зробити вибір на користь дорогого продукту, то купується саме він.

Звичка купувати певні товари може бути чинником як таким. Але вибір продукту ще буває спонтанним або ретельно продуманим. Головне завдання маркетологів і полягає у виявленні чинників, що впливають на спонтанне придбання, зважені рішення або утворення звичок споживача.

Рекламні агентства люблять використати принцип повторення в споживчій поведінці для створення чергової кампанії, зміцнюючий той або інший бренд. Такий хід як-небудь, але завжди працює. Прихильність до бренду – це сильна звичка, придбана внаслідок довгого користування одним і тим же продуктом або послугою. Вибір продукту в цьому випадку здійснюється несвідомо, на рівні стереотипів, що склалися.

Потужним чинником є бонус від магазину у вигляді знижки або подарунка. Видів знижок придумано за всю історію маркетингу дуже багато, щоб перерахувати їх все в усій красі не досить цієї статті. Головне, що знижки завжди є сильним чинником для покупця. Підвищують лояльність до марки конкурси, що також проводяться, за допомогою смс, а частіше на офіційних інтернет сайтах компанії. До речі, ці онлайн проекти повинні мати що запам’ятовуються домен і якісний хостинг, наприклад topbyte детальніше про нього дізнаєтеся на сайті.

Психологію поведінки покупця в магазині вивчають фахівці з мерчендайзингу. Кожна транскорпорация виділяє бюджет на мерчендайзеров – людей, які правильно розкладають товар на полицях в супермаркетах, тим самим просуваючи бренд і збільшуючи об’єм продажів.

Запахи і звуки є ще двома вагомим чинником, які впливають на поведінку клієнта. Якщо пройтися по будь-якому великому торговому центру з бутиками, можна помітити, що в кожному їх їх грає певна музика, часто зустрічається ледве помітний аромат. Усе це невипадкові збіги. Музика і запах у бутиках підбирається виключно під переваги цільової аудиторії, а ніяк не на розсуд продавця або керівника.

Comments are closed.